IT der understøtter dit vækstboom

Efter rekordinvestering i Løvens Hule har Zerv opnået stjernestatus i det danske iværksættermiljø. I dag servicerer de kunderne gennem deres specialbutik i Odense samt +13 webshops i 5 markeder. Vi har hjulpet Zerv på rejsen fra at være en startup i vækst, til at være en international e-handelsvirksomhed, hvor alle processer er drevet af effektiv IT.

Indsatsområder

Ordrehåndtering,
Plukruter, Varemodtagelse,
Logistik, Lageradministration,
Returnering og Multiplatformstyring.

Problem

YouWe blev en del af rejsen i april 2021, da Zerv skulle have styr deres IT-infrastruktur og processer for at følge med den aggresive vækst. Zerv havde en ambition om at kunne vækste toplinjen i forretningen x5 over 3 år. De forventede i øvrigt at ramme et 3-cifret millionbeløb allerede i 2022. Dét krævede et skalerbart IT-setup – nu!

Process

Zerv spurgte os i starten om at analysere lageret, men YouWe blev hurtigt inddraget på IT-strategisk niveau, da vi kunne identificere flere steder, hvor der var behov for at få sat ind, hvis de ambitiøse planer skulle kunne indfris. Ét af de 7 indsatsområder var Zervs pluk- og pakkeprocess, der adskilte sig ved at ketcherne skulle opstrenges i butikken før de kunne afsendes fra lageret. Vi processoptimerede logistikken og udviklede et IT system, der sikrede dag-til-dag levering, lokationsstyring, tidsbesparelser, strukturerede batch flows, og en onboardingprocess for nye medarbejdere, der nu kan oplæres på max 1 time.

Resultat

Med en hurtig og agil process lykkes det os at optimere Zervs forretning på hele 7 områder. Indsatsen har sikret øget effektivitet, lavere omkostninger, mere salg og bedre service – og vi følger fortsat Zerv for at sikre deres IT er klar til at “smashe” nye muligheder.

4.542

Nye kunder

Besparelserne har gjort det muligt for Zerv at erhverve 4.542 nye kunder fra april til december
2021.

635K

Kr. sparet i 2021

Optimeringen har hjulpet Zerv med at realisere en økonomisk
netto-gevinst på 635.860 kr. fra april 2021 til december 2021.

7

Optimeringsområder

Vi har optimeret forretningen inden for både ordrehåndtering, plukruter, varemodtagelse, logistik, lageradministration, returnering og multiplatformstyring.

“Det er blevet langt nemmere at disponere varer mellem lager og butik, fordi vi altid ved, hvor meget vi har hvor, og vi aldrig mere behøver at rende rundt og kigge i butikken. Nu kan vi bare se i systemet”

Simon Normann

Lagerchef, ZERV APS