Søren Søgaard A/S

Hvad havde de brug for?

Søren Søgaard A/S har eksisteret siden 1955, og er i dag Danmarks førende leverandør af billardborde og tilbehør. Virksomheden er familiedrevet og opererer nu på 3. generation. 

For nogle år tilbage stod man i en situation hvor man ønskede at modernisere sin IT-infrastruktur samt processer. Papir og blyant var stadig den foretrukne måde at registrere salg, kundehenvendelser og indkøb, hvilket virksomheden så et stærkt behov for at modernisere med nye redskaber i en uhåndterbar branche, hvor man har egenproduktion, flere lagre og både sælger dartpile og billardborde.

Men det er ikke alt...

Baseret på mange besøg hos virksomheden, fik YouWe identificeret hvor man kunne og burde sætte ind. Især mængden af forskellige hænder og muligheden for fejl var interessant og noget der skulle arbejdes med. Søren Søgaard A/S håndterer også både B2C og B2B, hvilket skulle understøttes af de kommende løsninger. Vi var således med til at designe og udvikle den fremtidige IT-infrastruktur og samtidig automatisere alle processer i forbindelse med:

  • Ordresortering
  • Ordrehåndtering
  • Dellevering
  • Kommunikation med kunder omkring levering
  • Bestilling af restvarer

På baggrund af disse tiltag, har Søren Søgaard A/S kunne nedsætte tiden for ordrehåndteringen fra op til 10 min helt ned til 1 minut – i bedste fald en 90% effektivisering af opgaven. De rapportere lang færre fejl i hverdagen og kundetilfredsheden er skudt i top. Især sidstnævnte har haft stor succes med det automatiske setup, som altid følger op på ordren – om hvorvidt der skal ringes til kunden eller en standartmail er tilstrækkelig. 

Kunne du også tænke dig at lære hvordan du kan sammensætte en IT-løsning som passer perfekt til dig, så læs mere her: