IT der bevarer dine kerneværdier
Søren Søgaard A/S har eksisteret siden 1955 og er i dag Skandinaviens største billardfabrik. Virksomheden er familiedrevet og grundlagt af den tidligere succesfulde billardspiller Søren Søgaard. I dag opereres virksomheden af 3. generation Søgaard-ildsjæle som ikke bare har stor erfaring, men også hjerter der brænder for billard industrien.
Indsatsområder
Ordrehåndtering,
Plukruter, Varemodtagelse,
Logistik, Lageradministration,
Returnering og Multiplatformstyring.
Problem
Søren Søgaard A/S har grundet virksomhedens lange rødder en analog baggrund, hvor håndtering af salg, kundehenvendelser og ordrehåndtering foregik med papir og blyant. I takt med virksomhedens fortsatte vækst, identificerede Søren Søgaard A/S et behov for at modernisere og automatisere de analoge processer. Her kunne YouWe træde til da vi efter et besøg kunne identificere at opgaven krævede et IT-system der blandt andet kunne håndtere egenproduktion, flere lagre, og stor forskel i produktstørrelse.
Process
Søren Søgaard A/S sælger både B2C og B2B hvilket løsningen skulle håndtere. Derudover var der behov for at den manuelle ordrerhåndtering blev automatiseret. Det var med YouWe Enterprise muligt at håndtere følgesedler, plukkeprocesser og egenproduktion. Derudover var dellevering også en vigtig fakta, eftersom produkterne ofte har forskellig lagerstatu
Resultat
Samarbejdet med YouWe har resulteret i at nedsætte tiden for ordrehåndtering fra 10 min ned til 1 min og altså effektiviseret håndtering med op til 90%. Derudover oplever Søren Søgaard A/S at der sker langt færre fejl og kundetilfredsheden er skudt i top; hvilket giver virksomheden mulighed for at udvikle andre områder af deres virksomhed og samtidig fokusere på optimering af kvalitetsbillardborde, som er der deres passion ligger.
Effektivitet
Søren Søgaard A/S oplever at ordrerhåndteringen er effektiviseret med 90%
Kr. sparet i 2021
Optimeringen har hjulpet Zerv med at realisere en økonomisk
netto-gevinst på 635.860 kr. fra april 2021 til december 2021.
Optimeringsområder
Vi har optimeret forretningen inden for både ordrehåndtering, plukruter, varemodtagelse, logistik, lageradministration, returnering og multiplatformstyring.
“Vi har været super glade for samarbejdet med Youwe – de forstår virkelig at sætte sig i kundens sted og se konstruktive løsninger på de problemstillinger der møder dem.
Deres positive tilgang og objektive rådgivning har flyttet vores forretning kvantespring så vi er meget bedre rustet til at møde fremtidens forbrugerkrav.”