Store ambitioner

Vi vil gå fra 30 til 100 millioner kr. på 3 år

Bip biiip, bip biiip. "Én ny besked er modtaget", står der på displayet.nJeg læser den til ende, og mærker temperaturen stige.

Argh! *river-mig-i-håret*.

Det kan da ikke være rigtigt, at jeg skal skrinlægge hele min dag i morgen fra 7.00 til 21.00, fordi jeg ikke kan få at vide, hvornår på dagen I har tænkt jer at levere min nye smaragdgrønne sofa med egetræsben?
Bare sådan cirka, please?

*trækker vejret ned i maven og fortsætter så:*

Er det ikke mig, der er kunden, eller hva´?

Dén følelse.
Dét indre udbrud.
Dén voksende frustration.

Jeg ser mig selv kigge ned på telefonen igen. Klar til at give dem min feedback, råt for usødet. Nu skal det være.

Men tankerne og følelsen af magtesløshed, ender med at blive omsat i en SMS med ordlyden:

“Ihh, det vil jeg glæde mig til. Vi ses i morgen. De bedste hilsner fra David”

Efterfulgt af et par af mine favorit-emojis. Sandsynligvis Sol + High five + Tak

Kan du genkende det?
Jeg kan.

Men, hør lige her.

I går talte jeg med Stephanie.

Stephanie ejer – og driver STEP Transport, der under sloganet “We deliver more”, fortæller mig at de lancerer en service, hvor kunden, kort og godt, selv kan vælge et laaangt mindre tidsinterval at få leveret på.

Vi kalder det “Budget+”

A’hva’ka’ man?, spørger jeg, næsten som om jeg ikke har hørt hvad hun sagde.

Men det har jeg. Højt og tydeligt, endda.

Men i en branche, hvor det ikke altid har været ret tydeligt, hvem der bør være i centrum (læs; kunden), var jeg nødt til at høre det igen. Hun gentog sig selv.

Ordret, men afsluttede denne gang med: “Vi kalder det Budget+”.

Er det en tilkøbsmulighed, spørger jeg?

“Ja, det kommer med en beskeden ekstra pris, men havde vi ikke bygget en hel motor under overfladen, der hjælper med at optimere ruteplanlægningen, håndtere transaktioner, automatisere kundekommunikation og meget mere, var det blevet så dyrt (for kunden), at vi slet ikke ku’ forsvare at tilbyde det.

Men vi vil simpelthen så gerne “Deliver more” – særligt, når det kommer til kundernes ønsker og behov. Og så tror vi faktisk også, at vi kan tiltrække nye kunder på det – og på den måde vækste vores forretning.”

Interviewet afsluttet og jeg går oplyst og glad fra snakken, mens min hjerne ufortrødent tænker videre:

“Kender jeg mon nogen der glædeligt betale lidt ekstra for den service?” (pick me, pick me, pick meee!)

Har vi hjulpet med at udtænke IT-strukturen, skabe processerne og implementere hele moletjavsen?

Det kan vi ikke udelukke.

Er der nogen der glæder sig til, at det går live? *vifter-febrilsk-med-fingrene-som-når-jeg- ENDELIG-haVde-det-rigtige-sVar-i- folkeren.*

Tak for snakken, Stephanie Ørnfeldt.

Vi elsker, at udfordre status quo sammen med jer. ❤️